Kan det vara en tumör?

Jag gjorde det igår. Jag trotsade de sju stormiga hav. Jag besteg tre himmelshöga berg och vandrade över en glaciär.
Sedan gick jag på gym för första gången. Ja, herreminje säger jag. Miraklernas tid är ännu inte förbi.
Jag trodde det faktiskt inte ens själv. Men nu är jag medlem. Nu finns det ingen återvändo.

Hej, smala, snygga kropp. Här kommer jag.
Eller ja, något liknande.
Och ja, jag tränar för att bli smal. Inte för att det är ideal utan för att jag är så in i helvete trött på att vara tjock och bära på en massa övervikt. Det är på inget vis så jäfla roligt som man kan tro.
Även fast tjocka människor ofta blir skrattade åt. Och det måste väl bero på att vi ser roliga ut? Att de tycker det verkar skoj?
För det kan väl inte vara av elakhet? Nej, gud nej. Människan är inte elak!

Anyhow, så var det kul! Skitkul! Det kändes kul att använda kroppen och man känner sig -nyttig-. Ungefär som efter sex fast bättre.
(Beroende på längd på sexpasset då förstås)

Jag fick mersmak så vi drar dit igen idag. En tid på förmiddagen. Det är lättare med barnen då. När Talibanen och L har varandra och när det inte blir för sent på kvällen. Det gynnar ingen!

Vi får se vart det här bär. Jag har lärt mig av mina misstag och mina abrupta avslut. Allt -kan- ta slut. Snabbare än man anar.
Kanske tar det här slut efter idag? Kanske tar det inte slut alls. Jag hoppas verkligen inte det.
Skall jag ha ett beroende vore det här onekligen ett av de bättre jag pysslat med de senare åren.

Och vi är alla med på att sport är farligt va? Idag tror jag att jag har fått en tumör i nedre delen av magen. Kom efter träningen igår. Undrar vad det kan vara. En tumör? Kan det vara så? Jag googlade… träning + magont …. Det står något om  – Träningsvärk! Men det vet jag i alla fall att det inte är! I den hängbuken finns det banne mig inga muskler!

Bara att ta nya tag – visa mig själv att även Jag kan.

Så det så!

6 thoughts on “Kan det vara en tumör?

  1. Hahaha! Träningsvärk har jag bara hört talas om. Aldrig haft…!
    Borde även jag träna utav samma anledning som du. Trött på det nu.

    Nu finns vinnaren av biobiljetter & Tingeling t-shirt presenterad på min blogg.
    Kul att du deltog.

    • Får köra någon form av blogg – träning… kollektivt lixom .. På något vis ;)
      Vad tror du om det? Sådant här är ju onekligen roligare om man är fler!!

Kommentera

