När man inser att man snackar så jävla mycket skit…


Jaha. Söndagkväll. Då är vi där igen. Den där jävla måndagen som jag alltid brukar se så mycket fram emot.
Håhåjaja, halleluljah för en ny början och nya tag och allt det där. Nu skall allt minsann bli bra!

Skall självfallet bli en supermorsa. Inte vara trött. Inte grinig och speciellt inte gnällig.
Jag tänker tycka det är skitkul att bygga menlös playdoh i två timmar… även fast jag inte gör det… Och jag tänker tycka att det är helt fantastiskt att få vakna innan sju. I varje fall 6 av 7 dagar. Så skall det bli minsann.
Lätt som en plätt. Eller hur?

Som om inte det var nog så har ju den här tjockisen pratat så jäfla varmt om att hon skall börja ta hand om kroppen. Jomenvisst. Ryggen är paj och det vore fint om den höll tills the magic 30´s sådär…
Börja träna, det är bra skit har jag hört!

Så kände jag igår. Hela veckan faktiskt. Och veckan innan det.
Faktiskt fram tills jag gick in på det här gymmets hemsida och spanade runt.
Då dog jag lite. Började flåsa. Och stamma. Till trots för att jag inte ens pratar med någon. Mer än mig själv lite då och då. Och katten.

Herrejesus. Kunde det inte åtminstone vara en mörk bunker? Med instruktörer och personal som var över de glada 50-åren och att kanske minst EN av de skulle haft käpp… eller kanske en liten protes?
Nejmenellerhur… sketsnygga, smala, blonda, brudar som jag garanterat kommer få både stora skälvan och svetten av att se. Hett!

Vad FAN tänkte jag NU? 

Jag är tjock! Jag kan inte träna. Jag Vill inte! Snackar vi prestationsångest här eller? Lite kanske ja!

Men om jag springer skitmånga varv i lägenheten inatt? Äter lite soppa? Bajsar mycket?
Tror ni jag kan gå ner en sådär 20-30 kilo eller så tills imorgon eftermiddag? Kan det funka?
Har ni några mirakeltips?

Helvetesjävlaskitjagtrorjaggårochäterenpåsechips – Det kan ju faktiskt inte bli värre!

Godnatt!

5 thoughts on “När man inser att man snackar så jävla mycket skit…

    • För att det skall funka med skjuts, barn och annat får det bli på eftermiddagen. Kan man träna med sopsäck på? Klippa hål för ögon och armar? :O

  1. Rätt inställning till varför du ska börja träna behöver du. Så… Börja sätta dig ner och skriva en lista. En för och nackdel lista om träning.Vad du vinner på det och vad som är kasst med att träna,. Så hörs vi i morgon och du tar med dej den listan när vi möts=) U gonna nail this!

  2. Go, go, go! Lycka till! :-)
    Jag kände mig helt vilsen när jag började träna, som en riktig rookie. Men efter några veckor känner man sig allt säkrare på gymmet.

    Kan säga att det finns alla möjliga typer som tränar; tjocka, smala, muskulösa, unga, gamla… Det finns de som promenerar på bandet, springer, lyfter lätta vikter, tunga vikter… Och alla är SÅ fokuserade på sin egen träning att de inte bryr sig om andra. Personlighet blir jag inte mest imponerad över de biffigaste grabbarna med mest muskler, utan de som till synes tränat för att ändra sina vanor, bli starkare för att orka vardagen och gör det för en hälsosammare livsstil.

    Som någon sa; träna på morgonen! Jag gör det de dagar jag börjar 9, efter att à lämnat barnen på förskola och fritids. Det är min enda lucka. Då finns det inte lika mycket folk och man har träningen överstökad redan innan dagen ens har börjat. No excuses!

Kommentera

