Jag skymtar ljuset…

Sovmorgon utan dess like. Fick ligga i sängen tills halv nio. Det mina vänner var inte igår.
Vi kan kalla det en rejäl urladdning hos både mig och talibanen. Vi behövde det helt enkelt.

Idag flödar energin. Eller ok, det kanske den inte alls gör. Men jag lyckas till skillnad från annars att verkligen sparka mig själv hårt som attan i röven och ta tag i allt det där jag borde ta tag i. Ni vet… de där sista lådorna, småplocket. Allt som skall bäras ner. Ja, allt det där skitgörat helt enkelt.

Vissa blir ju med barn… Jag blev med soffa och vardagsrumsbord igår. Älskade ”familjen” skänkte sitt som de skulle byta ut. Jag vet by experience … (jag har sovit många nätter i den soffan) att den är fantastiskt skön. Jag ville inte se den någon annan stans än hemma hos mig. Sedan är min ena soffa så skabbig att det var ett lätt val att snart få lov att slänga ut den.
Vardagsrumsbordet är stort och bastant – med lådor. Jag har taliban. Vi har tusen prylar.
NEj, det var inte så jäfla praktiskt med ett litet, fint glasbord. Även fast jag avgudar själva bordet. Jag får Krupp på att det jämt är skitet och att man inte får plats med saker på det!

Talibanen – hon gör inte mycket väsen av sig alls idag. Hon kollar på Peter Pan och säger mest ingenting. Märkligt det där. Vissa dagar går det inte att få stopp på de och man önskar sig bara 2 minuters tystnad medan vissa dagar försöker man konversera med dom men det är bara sådär … tvärtyst!

Vad skall vi fortsätta dagen med då?
Jag funderar på att gå en promenad och snoka in genom folks fönster … bara för att se hur folk bor här neröver…
Det mesta är ju sommarstugor och fritidshus.

Är jag onormalt nyfiken eller gör ni oxå så? 
Snälla, säg att jag inte är ensam!

Och ungefär såhär såg gårdagen ut … Dock jäfligt tråkigt att ingen filmade mitt och Pk´s släpande av soffhelvetet uppför trappen… Det måste varit en syn!

Kommentera

