Doften av nybryggt kaffe…

Ibland blir morgonen helt enkelt skitbra. Som denna. Det hör Inte till vanligheterna.
När man vaknar – av sig själv. Utan en flaxande taliban i sängen som legat där sedan två på natten…
Nu är det förvisso himla mysigt …. men man sover onekligen bättre om man inte ligger och trängs … Så är det bara.

Halv åtta vaknade jag. Förstod mest ingenting. Vad hände? Lever ungen? Hjäälp!
Det gjorde hon ju. Men inte förrens vid åtta snåret när jag hade hunnit hälla i mig en kopp kaffe.

Man hinner vakna till på ett annat vis. Förutsättningarna blir lite …lugnare…
Och nu har vi spenderat morgonen med Chefville och Ture Sventon. Yoghurt och kaffe.

Skall se om det finns mer att plocka undan i Talibanens rum. Tyckte jag röjde så vansinnigt när vi flyttade men hon har ju så in i bomben mycket saker. Jag tror inte ens att det är nyttigt. Blir det för mycket orkar de inte leka med något alls. Och det bara sprids överallt.

Hur är era erfarenheter av leksaker? Mycket/Lite? Vad funkar bäst?

Sedan har jag lovat talibanen att vi skall klättra lite i berg idag. Det kan bli spännande. Vi får se hur det blir med den saken helt enkelt!
Halt och blött är det överallt nu efter natten och morgonens regn!

Dags att köra igång. Inget kommer av sig självt!
Förövrigt är jag fortfarande djupt chockad av denna nyheten. Hujedamig!

And off we go…

2 thoughts on “Doften av nybryggt kaffe…

  1. God morgon!
    Såg dig inne hos Meekatt och var ju tvungen att kika in här.
    Vad mysigt ni har det på morgonen, men huvaligen var mörkt ;)

    Ang. leksaker så har jag stort huvudbry med dem också. De har ju så mycket. Har misstankar som du att det inte är speciellt bra.

    Hälsningar
    Yohanna

    • God kväll! :)
      Varit iväg ett par dagar och inte riktigt hunnit vara här inne! ;)
      Ja, morgnar ute i skogen skall vara mysiga.. och det är dom oxå. Mörkret är bara ett pluss.
      Är ingen sommarmänniska om det inte kommer till utlandet. Älskar värmen – utomlands helt enkelt! :)
      Thailand – som ni drömmer om är paradiset. Min pappa bodde där sina sista 13 år och jag har varit där 4 ggr. Skulle verkligen kunna tänka mig att flytta dig bara talibanen blir lite äldre! (Ja, jag är feg) Haha!

      Och till det där med leksaker. Imorgon blir det en rensning som heter duga. Herrejäflar som jag skall stuva undan i lådor! :)
      Man vet ju aldrig .. kanske kommer en mini-taliban i framtiden .. Den är ju ganska oviss så att säga… och än hoppas jag inte den biologiska klockan tickat ifrån mig!

      Sitter och plöjer lite i din blogg nu. Är bara lite avundsjuk.. -lite-.
      Skall snart se om jag hittar ett inlägg om hur ni hamnade där! :)

      Ha en riktigt fin kväll!

      //Hondjuret

Kommentera

