Fettet -skall- bort… Snart…

 

Jodå … jag sade ju sista tiden att det skulle påbörjas någon form av motion när jag flyttade hit. So far, kan jag inte ta mig till ett gym. På grund av brist på både körkort och pengar.
Men – med tanke på hur otränad man är och hur kass ryggen är så tänker jag att promenader är ett jädra fint sätt att börja på.

Rutin kvällspromenad har inletts. Med stegräknare. Känns lovely. Nyttigt men inte dödligt ansträngande.
Undrade först lite hur jag skulle göra med dotra då hon börjar bli trött på kvällen och gärna har hållit igång hela dagen men herregud, sulkyn. Skitbra. Hon kan både åka och gå. Precis som hon vill. Och jag kan då variera tempot lite.

Nej, jag kommer fortfarande inte sluta helt med chips och cola. Jag kommer fortfarande synda. Men det skadar väl kanske inte att röra lite på sig?

Innan var mina ursäkter att det hela tiden var så mycket ”jävelskap” som skedde. Man orkade inte. Man pallade inte ta tag  i viktigare saker än att äta, skita, sova och ta hand om talibanen.
Men nu, ja, just nu är livet ganska lugnt. Och tv har vi inte heller … så det finns lixom inte så mycket att skylla på. Inte just nu i alla fall!

Vi får se hur det går. Jag har  tron på mig. Ganska mycket. Det är dags nu. Dags att sluta att inte ta hand om sig själv!
Min kropp behöver mig helt enkelt!

Sedan måste jag ju erkänna att detta är paradiset att promenera i … Win-win!

Kommentera

