Finfolk från Oslo och rygghelvetet…

Familjefrukost hos mamma. Morgongos i soffan med barnprogram och te.
Hem för att stifta närmare bekantskap med grannarna som har en ”stuga” bredvid vårat hus. Nog för att ”stugan” är större än vad jag någonsin bott i men … Inte för att jag är avundsjuk eller så…
(och jag känner mig inte på något vis missanpassad i deras sällskap… Nejmeninteaaaalls!)

Och visst träffade vi de. En ”farmor och farfar” från Oslos lite finare kvarter med ett barnbarn på 6 år. Perfect match och vi spenderade ett par timmar i deras trädgård.

 

Dagen kan inte bara bestå av nöje. Jag har fortfarande ett hem i kaos. Då förvaringen suger har jag lixom inte riktigt koll på vart skall ställa saker…
Nåja, det kommer komma möbler. I framtiden. Man tager vad man haver och allt det där. Lite fick jag tömt och hemmet blev dammsugit och någongång därimellan fick vi mat i magen alá något ihopkok med ris, korv, ägg och majs. Väry exiting söndagsmiddag.

Efter att ryggen mer eller mindre helpajjade igår -igen- och jag är slightly handikappad så fick jag efter ett tag nog. Det enda som faktiskt funkar är att gå… lugnt, stilla och rak i ryggen. Så ut fick det bli…

 

Vi var ute i nästan två timmar och när vi kom hem var vi lagom kalla på näsan men varma i  kroppen. En perfekt avslutning på dagen. Trodde jag.
Tills jag kom på att det drar som fan från Talibanens fönster  och att jag lovat mig själv att möblera om där inne idag.

Said and done. Nu är det fixat och det sista finliret därinne får vi ta imorgon om det hinns.
Morgondagen tänker vi nämligen spendera i stan och på öppna förskolan. Bland annat.

Nu skall jag ta rygghelvetet och hasa mig sakta ner i liggande igen och sova. Oj, som jag skall sova. Det tror jag Talibanen med kommer göra. Sjöluften gör henne gott verkar det som!

Jag säger Godnatt och önskar Eder en trevlig måndag!
Mwahaha!

 

Kommentera

