Avslut och blickar mot framtiden…

image

Här satt jag igår och lät alla intryck börja kännas. Sanningen började gå upp för mig och allt kändes ganska märkligt.

Singel. Ensamstående. Avslut. Början. Framtid och dåtid.

Ibland blir inte livet som man tänkt sig. Jag och karln är inte längre… Kompatibla. Våra vägar och värderingar var för olika.
Ibland är det så. Jag är övertygad om att vi båda kommer bli lyckligare på olika håll.

Så livet tog en drastisk vändning. Det kommer bli kärvt ett tag. Att få saker att gå ihop…men man får väl se det som en utmaning.
Vi är vana vid att kämpa jag och dotra. Det kommer vi göra även nu.

Livet är inte lätt och det är fullt av val och chanser, möjligheter…man får helt enkelt bara hoppas att man väljer rätt!

Så nu andas vi, tar en dag i taget och blickar mot framtiden!

7 thoughts on “Avslut och blickar mot framtiden…

  1. ..så vad ses i din blick, när du blickar mot vad som ses – i en framtid..? hmm, förresten.. du fick med ett av mina favoritord också bland dina klokord.. _andetag_, har du tänkt på rymden, i det ordet..? huG

    • Jag vet faktiskt inte riktigt vad som skådas. Lugn, trygghet, frihet, oberoende… Vackra nätter,njutfyllda dagar… En lättare tillvaro än föregående år tror jag… Kram!

      • ..allt Det och lite (mycket) till, önskar jag dig och vackerdotra,, Jag tror ni gjorde någonting klokt, när ni flyttade till samhörighet, varsamhet och närhet.. på något konstigt sätt är det lättare funnit bland få, än bland flera.. Jag hoppas ni tryggar mjukt i det nya, Ni är verkligen värda det. Kram

        • Tack fina. Jag tror oxå at vi gjorde rätt. Jag vill tro det. Komma till rötter, trygghet och allt det där. Vi behövde det. Sedan att det blev som det blev var inte roligt man kanske bra ändå tillslut. Jag vill tro att allt som sker nu är bra. Vi behöver det. Det har varit några väldigt turbulenta år och vi behöver bygga upp oss nu. hitta varandra. Allt det som är fint. Och det tror jag vi kommer göra här!
          Jag hoppas allt är bra med dig och dina små fina. Tänker på Er! Kram

  2. Ja livet är inte lätt alla gånger så även valen man ibland står inför. Lycka till..eller vad man nu säger. Kram

Kommentera

