Mördarmaskin och Liseberg!

Publicerat 2012-08-31

Dagis. Pilla navel. Hämta Taliban och off we gick till Liseberg!
Den mest fantastiska dagen på länge. Smilbanden har kramp och det har även fötterna!
Ungen åkte och åkte… och vi med. Lite i alla fall.

Talibanen lurade upp sin gamla mamma i Rabalder … ni vet barnvarianten av Lisebergsbanan.
Jomenvisst… Jag tror fasen det kom en liten klutt i brallan!
Är ju så in i helvete höjdrädd… och det är alltid – utan tvekan första backen, när det går sådär in i bomben sakta som jag är övertygad om att jag skall dö.
Jag är övertygad om att bromsarna skulle lossa och vagna trilla bakåt, tippa och sedan dör vi. På ett ungefär så.
Även fast jag vet att det kanske inte är speciellt logiskt.
Men det KAN hända. Man vet faktiskt aldrig.
Eller hur?

Men jodå…vi åkte den. Talibanen tyckte det var skitkul första varvet… sedan hörde hon nog sin mammas dödsskrik och insåg att det kanske var lite läskigt. Men det gick ju fort över.

Så ja, vi har åkt och åkt …spelat lite, ätit lite och åkt lite mer!

När klockan var lite över 21.00 snåret begav vi oss hem. Vet knappt om ungen ever varit i stan så länge. Sällan ens vaken vid den tiden..
Så när jag lyfte upp henne i famnen när vi traskade mot utgången var det en trött liten ängel som vilade mot min axel… och sedan somnade gott i bilen ..

Kommentaren på vägen ut genom Liseberg var …
”Mamma… Det här, det här är riktigt fredagsmys! Och himmelen är alldeles vacker. Och det är så fint med alla ljus” 
Så det var minsann en trött, lycklig unge vi hade med oss hem idag …

Det är vi förresten allihopa!
Vi kommer nog sova som små spädgrisar inatt. Det hoppas jag iaf då jag sovit pretty uselt på sistone…
Och snälla, snälla någon .. Låt talibanen sova lite längre än till sju imorgon!

Amen och skitmyckettack för den här dagen!

Kommentera

